Η ζάχαρη μέσα από το S.T.E.A.M

Η ζάχαρη μέσα από το S.T.E.A.M

To πρώτο θέμα του eTwinning έργου «STEAM in my kitchen» ήταν η ζάχαρη.Προσεγγίσαμε το υλικό αυτό μέσα από ένα πλήθος δραστηριοτήτων ,μάθαμε , πειραματιστήκαμε και διασκεδάσαμε.

Το επιστημονικό ερώτημα που μας έθεσαν οι εταίροι μας από την Τουρκία ήταν «Τι παθαίνει η ζάχαρη μέσα στο νερό, όταν ζεσταθεί και όταν κρυώσει». Αρχικά γνωρίσαμε τη ζάχαρη και τα είδη της και τη γευτήκαμε,Την ξέραμε βέβαια πολύ καλά αλλά τώρα ήταν ευκαιρία να την μελετήσουμε διεξοδικά.

Αρχικά ρίξαμε μια κουταλιά ζάχαρη σε ένα ποτήρι νερό και παρατηρήσαμε τι συμβαίνει.

Στη συνέχεια σε ένα άλλο ποτήρι ρίξαμε πολλές κουταλιές για να δούμε τι θα συμβεί.Μετρήσαμε , ξαναμετρήσαμε και μετά από 21 κουταλιές είδαμε ότι η ζάχαρη δεν μπορούσε να διαλυθεί πια.Μάθαμε λοιπόν μετά από πολλές κουταλιές στο ίδιο νερό η ζάχαρη παύει να διαλύεται.

Μετά πειραματιστήκαμε με τη ζάχαρη και τη φωτιά.Βάλαμε ζάχαρη σε ένα κατσαρολάκι και το βάλαμε στη φωτιά.Κάτι ωραίο συνέβη…..Μετατράπηκε σε υγρό που όταν κρύωσε έγινε μια πεντανόστιμη καραμέλα…….

Η πρόκληση που μας έβαλαν οι συνεργάτες μας ήταν να φτιάξαμε πύργο από ζάχαρη.Επειδή δεν είχαμε όμως κύβους ζάχαρης αποφασίσαμε να φτιάξουμε .Τα παιδιά πρότειναν να βάλουμε ζάχαρη σε μια παγοθήκη και να τη γυρίσουμε ανάποδα για να βγουν οι κύβοι .Το δοκιμάσαμε….

Φυσικά δεν πέτυχε.Μετά σκεφτήκαμε να βρέξουμε τη ζάχαρη με λίγο νερό και πραγματικά τα καταφέραμε.Μόλις όμως πιάσαμε τον έναν κύβο αυτός έσπασε και έτσι αποφασίσαμε να περιμένουμε να στεγνώσουν.

Πράγματι μόλις στέγνωσαν χωριστήκαμε σε δυο ομάδες για την κατασκευή των κάστρων.

Τα κάστρα μας έπεφταν όμως πολύ εύκολα και αποφασίσαμε να τα κολλήσουμε με άχνη ζάχαρη και νερό .’Έτσι ανά ζεύγη τα νήπια έφτιαχναν έναν τοίχο, τον κολλούσαν και στο τέλος τους ένωσαν όλους μαζί.

 Την επόμενη μέρα ψάξαμε την κρυμμένη ζάχαρη μέσα στην αγαπημένη λιχουδιά του κάθε παιδιού.

Βρήκαμε που γράφει κάθε τρόφιμο την περιεκτικότητα σε ζάχαρη και υπολογίσαμε πόσους κύβους κρύβει μέσα του.

Συζητήσαμε για το άν είναι ωφέλιμη η ζάχαρη και βρήκαμε ότι κάθε παιδί δεν πρέπει να ξεπερνά τα 20 γραμμάρια ημερησίως δηλαδή τα 5 κυβάκια ζάχαρη.

Στη συνέχεια βάλαμε όλες τις λιχουδιές ανάλογα με την περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη, σε φθίνουσα διάταξη και αποφασίσαμε να κάνουμε υγιεινότερες επιλογές και να είμαστε προσεκτικοί με την ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης.

Απαντήσαμε και σε φύλλα εργασίας μετρώντας κύβους ζάχαρης ή ψάχνοντας τα γράμματα της λέξης.

Λίγη τέχνη  μας χρειαζόταν μετά από τόσα μαθηματικά και έτσι φτιάξαμε χιονονιφάδες από  διάλυμα άχνης ζάχαρης με νερό και glitter.Το χρησιμοποιήσαμε σαν μπογιά και μετά το αφήσαμε να στεγνώσει.

Φυσικά δεν ξεχάσαμε την φίλη μας Bee-bot που έπρεπε να περάσει από τα γράμματα της λέξης ζάχαρη και να γράψουμε τον κώδικα.

Γλυκαθήκαμε  με τη ζάχαρη αλλά διασκεδάσαμε πολύ και μάθαμε πολλά.

https://kalimerasaspaidia.blogspot.com/2020/01/steam.html

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s