Το νερό μέσα από το S.T.E.A.M

Το νερό μέσα από το S.T.E.A.M

«Το Νερό «ήταν μια κοινή θεματική ενότητα  στα δύο eTwinning έργα που δουλεύουμε φέτος, το «STEAM in my kitchen «και το  «S.T.E.A.M.tastic».Μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων προσεγγίσαμε το τεράστιο αυτό θέμα που μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε πολλά !!

Το πρώτο που έπρεπε να κάνουμε ήταν να ανακαλύψουμε τι παθαίνει το νερό όταν κρυώσει και όταν ζεσταθεί.Οι μαθητές αφού πρώτα έκαναν  και κατέγραψαν τις προβλέψεις τους, πειραματίστηκαν βάζοντας ποτήρια με την ίδια ποσότητα νερού  στο ψυγείο,στην κατάψυξη, στο καλοριφέρ και στο τραπέζι.

Γνωρίσαμε τις τρεις καταστάσεις του νερού και παρατηρήσαμε τον κύκλο του νερού.Δημιουργήσαμε  βροχή με το νερό που έβραζε  και πάγωνε απότομα.Ζωγραφίσαμε ακόμα τον κύκλο του νερού και φτιάξαμε διακοσμητικά σύννεφα.

 Τον κύκλο του νερού προσπάθησε να ακολουθήσει και η Beebot βαδίζοντας τον κώδικα που δημιούργησαν τα νήπια .

Στη συνέχεια υπήρχε η πρόκληση να φτιάξουμε γέφυρες που να μπορούν να κρατήσουν ένα ζωάκι ή μια κούκλα playmobil.Τα νήπια χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και με διαφορετικά υλικά η κάθε μια έφτιαξε τη γέφυρά της.Η ομάδα με τα πλαστικά ποτήρια δυσκολεύτηκε περισσότερο (λόγω υλικού) και χρησιμοποίησε και δεύτερο υλικό για να τα καταφέρει.Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό καθώς η σκέψη , και η εκτέλεση ήταν αποκλειστικά των νηπίων.


Γνωρίσαμε τον Αρχιμήδη και την σπουδαία ανακάλυψή του τον «Κοχλία του Αρχιμήδη»Διαβάσαμε γι’αυτόν και είδαμε έναν αληθινό κοχλία .Φτιάξαμε δύο και χωριστήκαμε σε ζευγάρια.Δυο δυο ζευγάρια διαγωνίζονταν ποιος θα αντλήσει περισσότερο νερό.Συγκρίναμε κάθε φορά τα αποτελέσματα για να βρούμε τον νικητή.Διασκεδάσαμε αφάνταστα.

Μια βροχερή μέρα μας  ώθησε να φτιάξουμε βροχή χρησιμοποιώντας νερομπογιές.

Δοκιμάσαμε να φτιάξουμε ακόμα και ουράνιο τόξο σε ένα ποτήρι.Στην αρχή τα παιδιά είπαν ότι μπορούμε αν βάλουμε τα χρώματα το ένα πάνω από το άλλο.Το δοκιμάσαμε .

Δεν πέτυχε και σκεφτήκαμε ότι έπρεπε τα χρώματα να μην μπερδεύονται.Για να το πετύχουμε αυτό βάλαμε ζάχαρη σε διαφορετικές ποσότητες σε κάθε χρώμα.


Στη συνέχεια βάλαμε το ένα χρώμα πάνω από το άλλο ξεκινώντας από αυτό με την περισσότερη ζάχαρη και πράγματι………αποζημιωθήκαμε με ένα υπέροχο ουράνιο τόξο στο ποτήρι μας.

Δεν μας έφτασε όμως αυτό και θέλαμε κι άλλη ζωγραφική.Προσπαθήσαμε να κάνουμε μπουρμπουλήθρες σε χρωματιστό νερό και να χρωματίσουμε με αυτές το χαρτί μας.Δεν δούλεψε και πάρα πολύ αλλά ήταν τόσο διασκεδαστικό!!

Πειραματιστήκαμε ακόμα και με τον όγκο , το μέγεθος και τη χωρητικότητα.Βάλαμε την ίδια ποσότητα νερού σε διαφορετικά δοχεία και τα νήπια  έλεγαν πιο δοχείο έχει το περισσότερο νερό.Στη συνέχεια τα αδειάσαμε σε ίδια ποτήρια και είδαν ότι ήταν όλα ίσα.Αδειάσαμε το νερό σε ψηλά , χαμηλά , φαρδιά ή στενά δοχεία και κάναμε πολλές παρατηρήσεις.Αναφερθήκαμε στο λίτρο σαν μονάδα μέτρησης υγρών.


Διαβάσαμε το βιβλίο «Το μυστικό βιβλίο  του μπλε κύκλου» και μάθαμε ότι ένα μόριο νερού γίνεται από ένα οξυγόνο και δύο υδρογόνα.Κόψαμε κύκλους με το Ο του οξυγόνου και το Η του υδρογόνου.Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και σκορπίσαμε τους κύκλους στην τάξη.Με το σύνθημα οι δύο ομάδες έπρεπε να μαζέψουν όσους περισσότερους κύκλους μπορούσαν και να συνθέσουν μόρια νερού.Η ομάδα που έφτιαχνε τα περισσότερα μόρια νερού ήταν η νικήτρια.

Μάθαμε ακόμα από ποια υλικά μπορεί να περάσει το νερό.Βάλαμε χρωματιστό νερό σε ποτήρια και τα ενώσαμε ανά δύο με χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο, σακούλα, ύφασμα και εφημερίδα.Τα νήπια έκαναν τις προβλέψεις τους για τα υλικά που θα άφηναν το νερό να πάει στο άλλο ποτήρι και τις καταγράψαμε .Αφήσαμε τα ποτήρια για ένα βράδυ και την άλλη μέρα είδαμε τα αποτελέσματα.



Μελετήσαμε ακόμα την βύθιση και την επίπλευση.Τα νήπια  διάλεξαν αντικείμενα απο την τάξη τους και προέβλεψαν αν θα επιπλεύσουν στο νερό ή όχι.Αφού κατέγραψαν τις προβλέψεις έκαναν το πείραμα και έβγαλαν συμπεράσματα.

Ανεξάντλητο το θέμα του νερού………αν δεν υπήρχε το χρονοδιάγραμμα των έργων ίσως να ασχολούμασταν ακόμα με αυτό!

https://kalimerasaspaidia.blogspot.com/2020/02/steam.html

Σχολιάστε